De dag op basisschool "De Driehoek" begint zoals gewoonlijk in de personeelskamer bij de koffie, terwijl buiten het lawaai van de spelende kinderen steeds luider wordt. De meeste leerkrachten werken al jaren op "De Driehoek". We maken kennis met de enthousiaste en wat naïeve Vera, maar ook met de uitgebluste Johan die met zijn cynische grappen bijna iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Vooral collega Tine ligt regelmatig met Johan in de clinch. Langzaam wordt duidelijk dat zij ook nog andere redenen heeft om Johan te haten. Dan zijn er nog Anneke, die regelmatig ziek is, omdat ze eigenlijk haar klas niet meer aankan en directeur Wouter die krampachtig zijn best doet om het "gezellig" te houden en het iedereen naar de zin te maken. Als op een dag het bestuur van "De Driehoek" besluit dat de school gaat fuseren en er iemand "met wachtgeld" zal worden gestuurd, blijken zekerheden ineens een kaartenhuis te zijn en "oud zeer" veel dieper te zitten, dan iedereen dacht.

Er valt veel te lachen, maar deze tragikomedie zal de toeschouwers ook zeker ontroeren. De auteur Jacques Vriens, die grote affiniteit heeft met Alan Ayckbourn, is zelf jarenlang werkzaam geweest in het basisonderwijs. Hij geniet landelijke bekendheid als kinderboekenschrijver, maar is daarnaast ook zeer actief in het volwassenentheater als speler/regisseur/schrijver.

Van
Jacques Vriens

Regie
Patrick van Dijk

Regie-assistent
Jacqueline Schouten

Spelers
Wouter – Paul Kemper
Tine - Heidi Rademaker
Vera – Jacqueline Kalk
Anneke – Anne-Mieke Peet
Johan – Raymond Schouten

Techniek
Janno van de Meent

Uitvoering
Vrijdag 22 november 2019. Theater Kleintje Kunst, Kolhornseweg 9, 1213 RS Hilversum.
Zaterdag 23 november 2019. Theater Kleintje Kunst, Kolhornseweg 9, 1213 RS Hilversum.